به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مشهد، حجت اله حیدری با اعلام این خبر گفت: پروژه احداث راستگرد محمدآباد 5 به جهت روان سازی ترافیک و سهولت گردش به راست از این خیابان به خیابان محمدآباد انجام شد چرا که اغلب اوقات گردش به راست اتوبوس ها در این تقاطع با مشکل مواجه بود و سبب انسداد معبر می شد.
وی افزود: با توجه به زاویه نامناسب اتصال خیابان مهریز23 به خیابان مهریز، این معبر از ایمنی لازم برخوردار نبود که در این راستا با اجرای اصلاح هندسی در این تقاطع، افزایش شعاع دید و به دنبال آن ایمنی محل را در پی خواهد داشت.
حیدری همچنین به اصلاح هندسی انتهای خیابان اروند اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به عرض زیاد معبر در انتهای خیابان اروند و تردد غیر کانالیزه و همچنین سرعت بالای وسایل نقلیه که سبب حادثه خیزی معبر شده بود، تصمیم بر احداث رفیوژ میانی در سیصد متر انتهایی خیابان اروند شد.
وی در پایان هدف از این اقدامات را حفظ ایمنی و رفاه حال شهروندان دانست.