پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۵۳ ۹۵
طبقه بندی:
  • اخبار عمومی
  • پرتال مشهد
  • مالی، پشتیبانی
چچ
2YXYrNmE2LMg2Ygg2K/ZiNmE2Kog2LLZhdmK2YbZhyDZiNix2YjYryDZhtmF2KfZiti02q/Yp9mHINmH2KfZiiDYqNmK2YYg2KfZhNmF2YTZhNmKINix2Kcg2KjZhyDYqNin2LLYp9ixINio2YjYsdizINmB2LHYp9mH2YUg2YPZhtmG2K8=

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری و رییس هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی مشهد؛

مجلس و دولت زمینه ورود نمایشگاه های بین المللی را به بازار بورس فراهم کنند

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری و رییس هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: اگر رویکردی در مجلس و یا دولت برای شفاف سازی عملکرد شرکت های نمایشگاهی وجود دارد، راهکار آن فراهم شدن ورود شرکت های نمایشگاهی به بازار بورس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی امروز در نخستین نشست تخصصی اعضای فراکسیون زیرساخت های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، افزود: موضوعی که در بحث صنعت نمایشگاهی جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد، تفکیک هزینه های بهره برداری یک نمایشگاه بین المللی و هزینه های ساخت و عمرانی از یکدیگر است .
وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در توسعه صنعت نمایشگاهی در نگاه بلند مدت ورود شرکت های نمایشگاهای بین المللی به بازار بورس است، اظهار کرد: برای عضویت نمایشگاه های بین المللی دربازار اول و یا دوم بورس نیاز است یک شرکت نمایشگاهی سود مند باشد.
خواجه نائینی اضافه کرد: اگرهزینه های مربوط به ساخت، تجهیز و توسعه نمایشگاه را به عنوان هزینه های شرکت نمایشگاهی در نظر بگیریم و در صورت های مالی لحاظ کنیم، معمولا شرکت های نمایشگاهی سود آور نخواهند بود، اما اگر هزینه های عمرانی را از هزینه های بهره برداری تفکیک کنیم این شرکت ها سود آور خواهند بود.
معاون مالی و پشتیبانی شهردار و رییس هیئت مدیره شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد تصریح کرد: شاید در شرایطی خاص مانند شیوع ویروس کرونا شرکت های نمایشگاهی به صورت مقطعی حتی با تفکیک این هزینه ها سود آور نباشند اما در مجموع اگر رویکردی در مجلس یا دولت برای شفاف سازی عملکرد شرکت های نمایشگاهی و توسعه این صنعت وجود داشته باشد آن رویکرد باید ایجاد زمینه برای ورود شرکت های نمایشگاه های بین المللی به بازار بورس باشد.
وی ادامه داد: این امر نیازمند طی شدن مراحلی است که مهمترین آن سود آور بودن نمایشگاه ها است، اما اگر هزینه های عمرانی از هزینه های بهره برداری و نگهداری تفکیک نشود این اتفاق نخواهد افتاد.
خواجه نائینی گفت: با توجه به این موارد، برای موفقیت در توسعه صنعت نمایشگاهی ، تفکیک دو بخش هزینه های عمرانی و هزینه های بهره برداری جهت سود آور شدن شرکت های نمایشگاهی و تسهیل بورسی شدن آنها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
مجید خبیری

منبع:
آدرس کوتاه شده: