•  
      منبع خبر : 1004
      تعداد بازدید: 461
      کد: 143851
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
      معاون مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خبر داد:

      بررسی 14 روش مختلف برای اجرای مسیر ویژه خط 3 بی.آر.تی

      در کنار اینکه برای اجرای این پروژه شاخص‌های فنی بررسی شد، شاخص‌های دیگر از جمله زمان سفر مسافران، مصرف سوخت، تاثیرات زیست محیطی و... مدنظر قرار گرفت تا اینکه یکی از مطلوب‌ترین روش‌ها انتخاب و اجرایی شد.
      بررسی 14 روش مختلف برای اجرای مسیر ویژه خط 3 بی.آر.تی

      معاون مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از بررسی 14 روش مختلف برای اجرای مسیر ویژه خط 3 بی.آر.تی خبر داد.
      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محسنیان در دومین نشست مدیران حمل و نقلی شهرداری با سازمان‌های مردم نهاد در خصوص احداث مسیر ویژه خط 3 بی.آر.تی بیان کرد: در اجرای پروژه‌ها در مرحله اول باید مشکلات شناخته تا در ادامه ما به ازای این مشکلات اهداف تعیین و اجرای پروژه امکان پذیر شود.
      وی عنوان کرد: برای اجرای خط 3 بی.آر.تی جلسه‌ای با اتحادیه‌ها و اصناف برگزار شد که متاسفانه به اجماعی نرسیدیم اما این سوال مطرح می‌شود که آیا برخی از صنوف که نیازی به حضور در مرکز شهر ندارند باید در این نقطه وجود داشته باشند یا اصنافی باید در این خیابان فعالیت کنند که برای شهروندان و زائران جذابیت داشته باشند.
      معاون مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه برای اجرای خط 3 بی.آر.تی 14 روش بررسی شد، گفت: در کنار اینکه برای اجرای این پروژه شاخص‌های فنی بررسی شد، شاخص‌های دیگر از جمله زمان سفر مسافران، مصرف سوخت، تاثیرات زیست محیطی و... مدنظر قرار گرفت تا اینکه یکی از مطلوب‌ترین روش‌ها انتخاب و اجرایی شد.
      محسنیان عنوان کرد: هدف ما از اجرای پروژه‌های حمل و نقلی بهبود پارامترهای اجتماعی در سطح شهرمانند آلودگی‌های زیست محیطی، ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و... است و از طرف دیگر طبق قانون باید سهم حمل و نقل عمومی به 75 درصد برسد.
      وی در پایان خاطرنشان کرد: در این میان سازمان‌های مردم نهاد باید اهداف اجرای پروژه‌ها را به شهروندان اطلاع‌رسانی و مدیران شهری را در اقناع شهروندان همراهی کنند.
      در ادامه این جلسه سخنگوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: متاسفانه اجرای خط 3 بی.آر.تی برای شهرداری مشهد تبعاتی داشت که این اتفاق در اجرای خط یک کمتر بود اما در تلاشیم تا تنش‌های اجرای پروژه مسیر ویژه خط 3 بی.آر.تی را کاهش دهیم.
      مجید بخت‌آزما تصریح کرد: بیشترین مشکل در اجرای این پروژه نارضایتی کسبه است که جلسات متعددی با نمایندگان اصناف و کسبه خیابان توحید برگزار شده است.
      وی با بیان اینکه باید ازنظر شهروندان در اجرای پروژه‌های شهری استفاده شود، عنوان کر: هدف ما ایجاد بستر شکل‌گیری زندگی سالم، ارزان و اقتصادی برای شهروندان در حوزه حمل ونقل است که این قطعا با حمایت همه رقم می‌خورد.
      سخنگوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: قطعا در اجرای خط 3 بی.آر.تی منفعت شخصی مطرح نیست بلکه منفعت عموم شهروندان مدنظر قرار گرفته است.‌
      گفتنی است در این جلسه نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد انجمن توانیابان و بنیاد چهارطبقه حضور داشتند.
      فرزانه نثاری
       

      کلید واژه ها: بی ار تی - مشهد - خط 3 - شهرداری -
      تعداد بازدید: 461
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
    • تبلیغات

        


 

کلیه حقوق این سایت متعلق به مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد .